اخبار و رویداد : جلسه درمانگران مرکز، صبح روز پنج شنبه مورخ ۱۰ تیرماه ۱۴۰۰

آنچه می خوانید...

جلسه درمانگران مرکز، صبح روز پنج شنبه مورخ ۱۰ تیرماه ۱۴۰۰ به منظور بررسی آخرین وضعیت پیشرفت مراجعین برگزار شد. در این جلسه در خصوص برنامه درمانی علی، مهرسام، یسنا، رونیکا، رایان، ملیکا، طناز، مهدی و ارمیا بحث و تبادل نظر صورت گرفت و پیشنهاداتی در این رابطه مطرح و مقرر گردید. در پایان جلسه، دکتر بیاتی نکاتی را درباره تعیین و اولویت بندی اهداف درمانی، برگه های گزارش نویسی، و نیز شرکت فعال درمانگران در وبینارها و کارگاه های آموزشی گوشزد نمودند.

لازم به ذکر است که در حاشیه این جلسه نکات مهمی مطرح شد که والدین کودکان مراجع به مرکز باید در طی فرآیند درمان توانبخشی کودک دلبند خویش لحاظ نموده و رعایت کنند:

۱. والدین عزیز، در صورت حضور در اتاق درمان، به هیچ عنوان بدون هماهنگی با درمانگر در انجام تکالیف و تمرینات کودک مداخله نکرده و به جای کودک خود آنها را انجام ندهند.
۲. اگر کودک به پزشک متخصص ارجاع داده شده و نظر او به در پرونده درمانی کودک در مرکز پیوست گردیده است، و اگر درمان توانبخشی کودک در مسیر مناسب قرار گرفته و پیشرفت مشاهده می شود، دیگر نیاز نیست والدین به پزشکان متعدد مراجعه کرده و وقت و هزینه خویش را بیهوده تلف کنند. چرا که مشاهده شده که با مراجعه به پزشکان دیگر و گرفتن نظرات متناقض آنها، والدین ناامید گردیده و برای درمان توانبخشی دچار تردید و یاس می شوند و این در نهایت به ضرر کودک تمام می شود.

مرکز کاردرمانی دکتر وحید بیاتی

کاردرمانگر - آناتومیست بالینی
کاردرمانی تخصصی کودکان عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی اهواز

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *